In een tijd waarin online en offline winkels te maken hebben met toenemende concurrentie, zijn er ook veel trends op het gebied van reclame en promotie. Het grote voordeel van een fysieke winkel is dat je in contact kunt komen met je klanten en ze een fysieke beleving kunt geven. Uit onderzoek blijkt zelfs dat klanten bereid zijn meer te betalen voor een betere fysieke klantervaring! Maar hoe trek je nu precies de aandacht van je klanten bij je fysieke winkel? En hoe kun je deze zo aantrekkelijk mogelijk maken? Dat lees je hieronder in een aantal tips. Lees daarom snel verder! Begin bij de buitenkantDe buitenkant van je winkel is natuurlijk enorm belangrijk. Klanten hebben maar een paar seconden om nodig om je winkel te zien en geïnteresseerd te raken. Houd het dus simpel en duidelijk. Het tegenovergestelde zal je potentiële klanten wegjagen. Een overvolle etalage is bijvoorbeeld zowel goedkoop als rommelig. Als je een kleine etalage hebt, is het belangrijker om deze correct te gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld heldere en lichte kleuren om de aandacht van je klanten te trekken. Wijzig ook van tijd tot tijd de uitstraling van je etalage, afhankelijk van hoe vaak klanten je winkel bezoeken. Oude winkelpuien kunnen soms meer kwaad dan goed doen. Klanten willen iets nieuws en trendy zien. Vergeet ook zeker niet de bereikbaarheid van je winkel. Denk bijvoorbeeld aan drempelhulp zodat iedereen veilig de winkel binnen kan stappen. Drempelhulp kan zowel voor rolstoel gebruikers gebruikt worden, maar ook mensen met een rollator kunnen baat hebben bij drempelhulp. Vergeet het interieur nietNatuurlijk wil je ook graag dat je klanten uiteindelijk iets kopen in je winkel. Ook hier heb je handige tips voor. Afgeprijsde artikelen zijn populair bij klanten. Daarom zijn kortingen een goede manier om klanten naar je winkel te lokken. Sommige klanten wachten zelfs tot de verkoop begint voordat ze een aankoop doen. Om deze mensen en nieuwe klanten naar je winkel te lokken, kun je bijvoorbeeld eens een grote sale houden. Naast de uitverkoop kun je je klanten af en toe ook kortingen aanbieden op bepaalde artikelen. Zo maak je je klanten bij met korting en verkoop jij artikelen die eigenlijk weg moeten. |
https://drempelhulp.com/ |