Overtuigende copywriting-techniek

De belangrijkste taak bij copywriting is de behoefte aan een competente presentatie en presentatie van alle informatie-, reclame- of andere teksten die internetsites promoten en vullen. Daarnaast omvat copywriting ook werkzaamheden die verband houden met het opstellen van reclameslogans, artikelen, scripts voor tv en radio. Het belangrijkste doel van de overgrote meerderheid van de teksten die door een copywriter zijn gemaakt, is om een ​​toename van de verkoop te stimuleren of om goederen en diensten populair te maken. Copywriting staat dus ergens op het snijvlak van marketing, schrijven en psychologie en vereist dat bij het samenstellen van teksten rekening wordt gehouden met bepaalde eigenaardigheden. Natuurlijk heeft elk genre van reclame- of PR-materiaal zijn eigen schrijfspecificaties. Tegelijkertijd is het mogelijk om enkele algemene regels te noemen waaraan elke tekst die door een copywriter is gemaakt, moet worden voldaan. We zullen in het artikel van vandaag over deze regels praten.

3 regels voor goed copywriting

Dus wat is een goede kopie? Elke goede tekst moet een duidelijke en overtuigende boodschap hebben. Als in bekende literaire werken de presentatie van een idee echter vaak op een nogal complexe manier wordt geïmplementeerd, dan moet het in copywriting relatief vereenvoudigd worden gepresenteerd, maar onderhevig aan een bepaalde techniek en op basis van enkele regels.

De kracht van één

Bij copywriting is er geen ruimte voor omvangrijke filosofische en lyrische uitweidingen, een overvloed aan metaforen, stream of awareness, intertekstualiteit en andere complexe zaken die vaak in serieuze literaire werken worden gebruikt. De marketingtekst mag niet tot nadenken stemmen, maar moet tot actie aanzetten. Een persoon handelt wanneer alles hem duidelijk is. American Writers & Artists Inc. (AWAI), die al meer dan 20 jaar copywriters opleidt en uitgebreide ervaring op dit gebied heeft opgebouwd, heeft een zeer interessant principe van materiële presentatie geformuleerd, genaamd “The Power of One”. Volgens dit principe moet de marketingtekst:

  • focus op één idee;
  • één basisemotie stimuleren;
  • vertel een verhaal;
  • leid de prospect naar één antwoord.

The Power of One is iets dat zeker is, iets dat de lezer onmiddellijk kan begrijpen. Iets dat u een duidelijk voordeel geeft, of het nu gaat om het bereiken van een doel of het oplossen van een probleem.

Wat zou de titel moeten zijn. De regels van de vier “Yu”

Het eerste dat de lezer ziet, is de titel. En een goede kop zou eenmalig moeten zijn:

  • aandacht opeisen;
  • interesse opwekken;
  • verlangen oproepen;
  • motiveren om verder te lezen.

Het creëren van een competente kop die aan alle bovenstaande vereisten voldoet, is geen gemakkelijke taak. Bij AWAI leren copywriters dit volgens de 4U’s (Four “U”) regel. Deze regel helpt de aandacht te trekken en stimuleert het lezen van de hele tekst.

De regel van de 4U is:

“U” seful (Engels nuttig). De titel moet altijd iets nuttigs bevatten voor de klant.

“U” ltra-Specific (Engels specifiek, ultra-specifiek). Als het mogelijk is om concreetheid te gebruiken, gebruik het dan. Dit helpt om de belofte reëler en geloofwaardiger te maken. In plaats van “Verhoog uw inkomen!”, Is het bijvoorbeeld beter om te schrijven “Ontvang 15,6% per jaar op uw storting.” Waar mogelijk is het handig om de titel te voorzien van verschillende namen, bekende namen, nummers, zij het: datums, prijzen en verschillende maateenheden. Mensen worden aangetrokken door details.

“U” rgent (Engels urgent). We moeten proberen aan te tonen dat deze boodschap buitengewoon belangrijk is, voor iedereen geldt en geen stortingen tolereert. Het is bekend dat het overweldigende deel van wat mensen aan bladwijzers toevoegen om later te lezen, ongelezen blijft. Voorbeelden: “Eet dit nooit in het vliegtuig!”; “Maakt u, net als iedereen, deze fout tijdens het rijden?”

“U” nique (uniek Engels). Uw bericht moet uniek zijn. Bijvoorbeeld: “Wat te doen met rugpijn?” – een soortgelijke kop is te zien in een groot aantal artikelen, maar de titel “De innovatieve techniek van de Duitse arts Dieter Streicher heeft tienduizenden Duitsers verlost van rugpijn” zal zeker uw boodschap onder meer in dit onderwerp benadrukken. Een goede kop moet minstens 2 van de 4 “U” ‘s bevatten.

Hoe de body-copy te verbeteren. De regel van vier “Ps”

De structuur van een succesvolle verkooptekst moet noodzakelijkerwijs 4 elementen bevatten die de 4P-regel beschrijft.

De regel van de 4P is

  • “P” romise (Engelse belofte). Maak een duidelijke belofte. U kunt bijvoorbeeld beloven: “Rugpijn verdwijnt in slechts 2 dagen.” Maar vergeet de “Power of One” niet. Herhaal slechts één belofte.
  • “P” icture (Engelse foto). Probeer de voordelen van uw product of dienst te visualiseren.
  • “P” dak (Engels proof). Een effectieve belofte moet betrouwbaar en haalbaar zijn, wat betekent dat er overtuigend bewijs moet zijn. Probeer altijd in de kwaliteit ervan op te nemen:

Openbaar beschikbare informatie in de media. Geef voorbeelden van vermeldingen van uw product door derden.

“P” ush (Engelse druk, druk). Het is noodzakelijk om de lezer te dwingen actie te ondernemen. Dit gebeurt meestal met behulp van een herinnering aan de urgentie van het probleem dat uw product kan oplossen en een uitleg van wat hiervoor moet gebeuren (verzoek achterlaten, bellen, etc.). Vervolgens moet worden uitgelegd waarom de cliënt het probleem nu moet aanpakken. Gebruik hiervoor de volgende technieken:

  • Speciale aanbieding. Kortingen, promoties, gratis verzending en aankoopbonussen.
  • Beperkt product. Geef a.u.b. aan dat er nog maar weinig artikelen op voorraad zijn, met vermelding van het exacte aantal.
  • Tijdelijke beperkingen. Merk op dat na een bepaalde periode de voorwaarden voor het kopen van de goederen minder gunstig zullen zijn.
  • Verlos tenslotte de klant van het gevoel van onzekerheid door hem te verzekeren van garantie en contact op te nemen met support in geval van problemen.

Gevolgtrekking

Zoals je hebt gemerkt, heeft copywriting vrij specifieke kenmerken en de technische benadering prevaleert boven de creatieve. De belangrijkste taak van een tekstschrijver is overtuigen en verkopen. Een copywriter is een verkoper, geen schrijver. En copywriting is een marketingwapen, geen kunst. De muze is hier niet nodig. Je hebt ijver, studie van de kwestie en serieus onderzoek nodig. Dan moet je een strategie en tactiek in je hoofd bedenken en deze pas in de vorm ordenen – in de vorm van tekst.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

https://webdevelopmentapp.com/nl/